onsdag 27. juli 2011

I full fart, bare for at man må prøve...

Jeg har kjøpt meg en "Bind it all" som bare måtte prøves i full fart...

Slik ser vidundret ut i all sin rosa prakt:

Denne klipper ut firkantede hull til spiralinnbinding og klemmer på plass metallspiraler for å lage små eller store bøker.

*****
 
Først kuttet jeg til permene fremme og bak. Jeg valgte så et grønt papir som jeg ville trekke pappomslaget med. Det er kjekt å ha en skikkelig fiskars papirkutteplate slik at alt blir likt i størrelse og så rett som mulig.


Når alt var trukket og alle arkene til blokken var klar, da gikk jeg i gang med "Bind it all" maskinen. På dette tidspunkt ble jeg så ivrig at jeg glemte å ta bilder... sånn skjer når man bare skal teste ut i full fart.... Sånn ble resultatet:



Dette var morsomt!!! Jeg stanset da ut en liten pynteplate av litt tapet, for å lage litt pynt og farge på min lille test-bok.




Etter dette pyntet jeg på forsiden med papirblomster og litt perler ol. Jeg laget hull i permene og festet bånd som lukkemekanisme. Slik ble resultatet:


Jeg merker alltid det jeg lager med "Håndlaget av Marianne"


Slik ble min lille prøve-bok til på et lite øyeblikk, bare fordi jeg måtte teste "Bind it all" maskinen min :)



1 kommentar:

  1. Hei!
    Dette var en artig variant av spiralbøkene:)
    Jeg har nettopp pakket opp min Bind-it-all-maskin og skal snart gå i gang. Gleder meg!

    SvarSlett