søndag 4. september 2011

Bryllupskort

Et kort til min beste vennines bror og hans fru :-)
Etter mange års samboerskap giftet de seg nå i sommer, dette krevde et flott og kreativt kort til brudeparet!
*
Først brettet jeg 3 slike papirbiter

Disse festet jeg sammen til et langt kort.. festet dobbeltsidig tape i begge firkantene dere ser på bildet og limte de to andre arkene fast på hver sin ende... tok desverre ikke bilde, da jeg igjen ble så ivrig at jeg glemte det...
Deretter laget jeg permene til kortet. Disse er klippet litt større enn det sammenbrettede kortet jeg har laget av de 3 arkbitene. Jeg trekte så permene med hvitt papir.

Jeg laget også to mindre firkanter som jeg trekte med lys tapet.
Allerede nå festet jeg båndet som skal lukke kortet, da jeg ville ha endene skult bak den minste platen.

Forside og bakside ser nå lik ut

Inni kortet er det nå festet den strimlen med de tre arkene, som nå skal pyntes opp til bryllup :-)
Inni kortet laget jeg små hvite rundinger, hvor jeg skrev noen velvalgte ord :-) Og pyntet med perler og bilder.

Her ser du deler av kortet åpent.

Da alt var ferdig inni kortet, startet jeg med å pynte forsiden.

Slik ble det:


Nå et nærbilde :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar